Handelsbetingelser

Bestilling

 

Sådan bestiller du:

  1. I webshoppen
  2. Købe varen i vores fysiske butik i Snogebæk

Alle priser er inkl. Brugtmoms. Brugtmoms kan ikke fradrages ved salg.

 

Betaling

FRU DUE modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner. Vi bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Levering 

Alm. ordrer sendes med GLS. Her er leveringstiden 1-3 hverdage. Ved bestilling af større møbler anvendes eksterne transport firmaer. Levering af større møbler er altid til kantsten. F.eks. borde, lænestole og skabe.

 

Returret

FRU DUE sælger håndplukkede brugte varer. Vi kan altid stå inde for varen, men varer er købt som beset. Varer, der afhentes i butikken, tages derfor ikke retur. Varer der handles i webshoppen kan returneres inden for 14 dage forudsat at de leveres retur i samme stand som de modtages i. Ved returnering afholder du selv omkostninger til transporten. Vi beder dig vedlægge ordrenummeret, som fremgår på ordrebekræftelsen.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Varer der sendes retur pr. efterkrav modtages ikke.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.

 

Produkterne skal indleves til:

FRU DUE

Hovedgade 32, Snogebæk

3730 Nexø

 

Er produktet handlet i den fysiske butik skal det returneres i butikken. Såfremt de er bestilt på FruDue.dk kan reklamationen både indleveres i butikken samt sendes retur til ovenstående adresse. Fru Due vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Du bedes kontakte Fru Due på bornholm@frudue.dk og oplyse om fejlen før du sender varen retur.

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: bornholm@frudue.dk